As part of the Unified Community Platform project, your wiki will be migrated to the new platform in the next few weeks. Read more here.

Персонажът

От Grimmwood Wiki
(пренасочване от The Character)
Направо към: навигация, търсене

В Grimmwood, всеки играч получава случайно генериран персонаж за всяко село в което играе.

Създаване на персонаж[редактиране | редактиране на кода]

Character creation-BG.png

Преди да влезе в селото, играчът влиза в прозореца за създаване на персонаж, където може да влияе на някой от характеристиките на Персонажа. След като веднъж са избрани всички характеристики освен предметите, не се променят докато героят е жив, което за тази игра означава 1 до 3 седмици).

  • Име - въвежда се от играча и е задължително.
  • История - това поле няма задължителен характер и просто дава възможност на играчите които решат да се вживеят в ролева игра като опишат накратко историята на песонажа до момента. Може да се пише какъвто и да е свободен текст, макар да е препоръчително да е с ролева насоченост.
  • Пол - за момента изборът е ограничен само до мъжки и женски. Половета в тази игра са абсолютно равноправни и играят роля единствено при персонализирането на портрета на героя.
  • Портрет - генерира се автоматично и има различни комбинации между лице коса и прочие подробности. Няма ограничени е на броя опити и играчът може да щрака докато си намери такъв, какъвто му харесва или се примири. Имайте в предвид, че за момента комбинацията не може да се върне назад.
  • Умения и Предмети - качествата определят ползите и негативите за играча при определени дейности и ситуации. Предметите пък са неговата първоначална екипировка (5-те дажби храна са винаги включени). Качествата и предметите прегенерирани до три пъти и само като обща комбинация, тъй като балансиращата система на играта комбинира по-слабите качества с по-добри предмети и обратно.

Показатели[редактиране | редактиране на кода]

Има три типа показатели, които определят по-голямата част от възможностите и състоянията на персонажа, изброени по-долу. За всеки от показателите има допълнителна подробна статия.

Имайте в предвид, че качествата и предметите не се броят за показатели, макар да оказват силно влияние върху персонажа.

Базови показатели[редактиране | редактиране на кода]

Базовите показатели се променят често в играта и това може да доведе до бърз и лош ефект.

  • Енергия - това е горивото на героя, неговите точки действие необходими за повечето действия в играта. Точната им стойност винаги се показва на играча.
  • Здраве - както в повечето игри, влошаването на здравословното състояние на героя води до смърт. Здравословното състояние се показва с барче, без да е обозначена точната му стойност.
  • Психика - колкото е зле психиката, толкова си по неефективен. ниската стойност на психиката води до негативни състояния. Настоящето психическо ниво е отбелязано с подчертаване на едно от петте възможни степени, като текущата стойност не се визуализира никъде.

Вторични показатели[редактиране | редактиране на кода]

Вторичните показатели се променят още по често в хода на играта спрямо базовите, но ефектът им е доста по-малък. В сравнение със Здраве и Психика те могат доста по-лесно да се качат/възстановят до добри нива. Тези показатели не се показват на играча по какъвто и да е начин, и единствената индикация за тях са състоянията които те причиняват.

  • Глад - нараства с времето, а също и когато ползваш Енергия. Намалява, когато се храниш. Отрицателните състояния свързани с глада рядко застрашават живота, освен в случаите когато той продължава твърде дълго.
  • Багаж - отчита колко тежат предметите, с които се е натоварил героя. За този показател има визуализация под формата на бар, подобно на здравето. Този показател влияе на придвижването.
  • Студ - планирана функционалност която още не е включена в играта.

Показатели свързани с действията[редактиране | редактиране на кода]

Тези показатели не се показват на играча по никакъв начин. Те са споменати единствено в качества/състояния/предмети, които ги засягат и действия, които ги изискват.

  • Сила - участва в действия като дърводобив и ръкопашен бой.
  • Сръчност - участва в действия като занаятчийство и битки.
  • Придвижване - променя разхода на умора при пътуване и възможността на героя да избяга от противник.